Prodej pozemku
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Prodej pozemku
-
Základní informace k životní situaci
Upravují příslušná ustanovení zákona č.128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení) v platném znění.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
- fyzická osoba starší 18 let (způsobilá k právním úkonům) nebo jí pověřená osoba v plné moci
- právnická osoba
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
1. Podání písemné žádosti.
2. Žádost je projednána v majetkové komisi rady městského obvodu Slezská Ostrava.
3. Po obdržení vyjádření vlastníků inženýrských sítí, případně po geometrickém zaměření výměry (bude-li se jednat o prodej části pozemku), pokračují další úkony prodeje.
4. Rada městského obvodu Slezská Ostrava a zastupitelstvo městského obvodu Slezská Ostrava rozhodne o doporučení záměru prodeje.
5. Poté postoupí doporučení záměru prodeje k projednání zastupitelstvu města Ostravy.
6. Zastupitelstvo města Ostravy rozhodne o záměru prodeje, zveřejní záměr na úřední desce magistrátu po dobu 15-ti dnů a zašle záměr prodeje ke zveřejnění na úřední desce městského obvodu Slezská Ostrava (má právo si vyhradit rozhodnutí o prodeji majetku).
7. Městský obvod Slezská Ostrava poté zajistí znalecký posudek (náklady na geometrické zaměření a znalecký posudek se připočítávají ke kupní ceně). Po vyhotovení znaleckého posudku a projednání v majetkové komisi jsou zájemci seznámeni s návrhem kupní ceny. Náklady spojené s vkladem práva do katastru nemovitostí hradí kupující.
8. U strategických pozemků obce mohou být stanoveny základní podmínky prodeje.
9. V případě, že o prodej pozemků má zájem více žadatelů, doporučí majetková komise komplexní posouzení jednotlivých záměrů nebo doporučí prodej finančně nejvýhodnější nabídce.
10. Bude-li kupující žádat o prodej za nižší cenu, než je cena v místě a čase obvyklá, bude o prodeji rozhodovat zastupitelstvo města Ostravy. Žádost bude postoupena k vyřízení majetkovému odboru Magistrátu města Ostravy.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
- osobně na majetkovém odboru, kancelář č. 411 ve 3. poschodí Úřadu městského obvodu Slezská Ostrava na náměstí J. Gagarina č. 4
- podáním žádosti na e-mailovou adresu úřadu posta@slezska.cz nebo datovou schránkou městského obvodu 56zbpub
-
Na které instituci životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Slezská Ostrava, náměstí J. Gagarina č. 4, odbor majetkový, ve 3. poschodí budovy.
-
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Slezská Ostrava, náměstí J. Gagarina č. 4, odbor majetkový, ve 3. poschodí budovy. Schůzky jsou možné v úřední dny, jiné dny po předchozí domluvě.
Úřední hodiny
Pondělí a středa - 8.00 – 11.30 12.30 – 17.00
Kontaktní osoby:
Bc. Jana Blokšová
referent agendy majetkové správy+420599410041 411 / Slezská Ostrava, Náměstí J. Gagarina 4 -
Jaké doklady je nutné mít s sebou
Doklad pro prokázání totožnosti.
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Podání žádosti je bezplatné.
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Zákonné lhůty nejsou stanoveny. Lhůty pro vyřízení nelze jednoznačně stanovit, jsou závislé na
jednání orgánů městského obvodu a města. -
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
-
Elektronická služba, kterou lze využít
K podání žádosti lze využít elektronickou poštu posta@slezska.cz nebo datovou schránku
městského obvodu 56zbpub. -
Podle kterého právního předpisu se postupuje
- zákon č.128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení)
- zákon č.89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění
-
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky se neuplatňují.
-
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Uplatňují se smluvní sankce sjednané v uzavřené smlouvě, pokud jsou sjednány.
-
Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
-
Popis byl naposledy aktualizován
03.09.2024
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno